Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025
„Nauka to podróż, która trwa przez całe życie…”. Tymi słowami Pani dyrektor Izabela Maćkowiak zainaugurowała nowy rok szkolny 2024/2025 w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Koronowie.
W uroczystości wzięła udział Pani Izabela Ziętek – Wiceminister Edukacji, przedstawiciele władz województwa kujawsko-pomorskiego, Kuratorium Oświaty, Starostwa Powiatu Bydgoskiego, władz gminy Koronowo, placówek i zakładów pracy współpracujących ze szkołą, parafii Koronowo, zarząd Rady Rodziców, grono pedagogiczne, rodzice i uczniowie.
Pani wiceminister, pani dyrektor oraz goście w swoich przemówieniach życzyli uczniom zapału do pracy, chęci do zdobywania wiedzy, zaangażowania w to co będą robili oraz zadowolenia z osiąganych wyników. Podkreślali również, że nauka to wielka przygoda, która nigdy się nie kończy. Nauczycielom życzyli cierpliwości, kreatywności oraz sukcesów. Rodzicom zadowolenia z dzieci oraz dobrej współpracy ze szkołą.
Program artystyczny z udziałem uczniów i nauczycieli, dekoracje, oprawa muzyczna nawiązywały do 85 rocznicy wybuchu II wojny światowej, 80 rocznicy wybuchu powstania warszawskiego oraz mijających wakacji. Minutą ciszy oddano hołd poległym we wrześniu 1939 roku. Pamięć o nich wybrzmiała w słowach pieśni patriotycznych a także fragmentach poezji. O szkolnych obowiązkach, powrocie do szkoły i pożegnaniu z latem przypomnieli najmłodsi uczniowie. Radosny charakter nadawały piosenki w wykonaniu wszystkich uczniów biorących udział w akademii.
Wszyscy zgromadzeni na uroczystości z uwagą wysłuchali programu. Były łzy wzruszenia i uśmiechy.
Ten dzień to ważne wydarzenie w historii szkoły i na pewno pozostanie wszystkim na długo w pamięci.
Program przygotowali: Pani Iwona Sekuła – Koźlinka, Pani Joanna Skórzewska, Pani Elżbieta Schabowicz, Pani Elżbieta Danielewska, Pani Katarzyna Fedek, Pani Marta Wnuk, Pan Bartłomiej Kisiała, Pan Magdalena Giczela, Pani Urszula Łodziewska oraz uczniowie i harcerze naszej szkoły.
Joanna Skórzewska
Zapraszamy do -> fotorelacji.